Efter de senaste rapporterna om svag läsförståelse hos eleverna i den svenska skolan har vi beslutat att på ett strukturerat sätt börja arbeta med “LÄSFIXARNA” för att höja läsförståelsen. Därav har våra fantastiska första lärare i svenska, Margaretha Björkman (6-9) och Marianne Embretsen (1-5), hjälpt till att implementera arbetet med läsfixarna i samtliga klasser.

Läsfixarna är en modell som består av fem olika karaktärer: Spejaren, Detektiven, Reportern, Konstnären och Cowboyen. De representerar olika sätt att bearbeta texter i varje ämne vilket ska vara till hjälp för eleverna.

Vi har valt att belöna elever som har utmärkt sig i arbetet med Läsfixarna! Stort grattis till er alla!

Vi vill också tacka all vår personal som arbetat flitigt med att implementera denna modell i undervisningen!