Ge framtid och hopp till barnen i Indiens slum

Kristna Skolans elever gör varje år en insamling för att fattiga barn i Indien ska få gå i skolan. Vi vill med detta förmedla alla människors lika värde och solidaritet mellan människor till eleverna samt lära eleverna rättskänsla, generositet och ansvarstagande (Läroplan, Lgr11 2019, s.5).

På grund av rådande situation med coronavirus så kommer alla gåvor endast att kunna ges via Swish. Var med och ge en gåva. För 60 kr får ett barn en utbildning, mat och hopp för livet.

GE EN GÅVA GENOM ATT SWISHA 123 056 3825

Swisha valfri summa och skriv ”Love Linn” i meddelandefältet. Om du vill stötta en av våra klasser i deras insamling så kan du skriva ”Klass __” i meddelandefältet.

Information om Love Linn Foundation

Linn Torebring led från 8 års ålder av en mycket svår sjukdom. Hon var en speciell ung kvinna som en period levde med sin familj i Indien. Hon fick då stor kärlek till Indiens barn. Love Linn Foundation startade till minne av Linns liv. Målet är att samla in medel till indiska barn i nöd, eftersom Indien låg så varmt om Linns hjärta.

Varje skola vi startar i Indiens slum är i första hand till för kastlösa barn. Barn som hamnat utanför det indiska kastsystemet och därför redan från födseln dömts till fattigdom och misär. Många av barnen är hemlösa och vissa föräldralösa. Nästan alla kommer från en svår situation där de får börja arbeta i ung ålder och bära enorma ansvar hemma.

Vi vill med våra skolor ge dessa barn en chans till en bättre framtid! Genom att ge barnen utbildning, kläder och mat hoppas vi kunna tända en låga av hopp. Med utbildningen de får genom skolan kan de sedan studera vidare och få revansch på livet.

Varje skola vi bygger har, sett till närområdet, hög standard och rymmer 100 elever. Till dessa 100 elever anställer vi 3 lärare som får en respektabel lön. Vi gör ständigt kontroller för att följa upp standarden i både lokaler och undervisningen.

Våra mål:

• Mat och utbildning till barn i Delhis slum
  • Starta skolor á 100 elever i vardera
  • Ge barnen en chans till ett värdigt liv