I onsdags var en historisk dag. Äntligen har skolan ett bibliotek igen efter många år utan. Rektor tillsammans med klassernas elevrådsrepresentanter invigde lokalen. Det blev en ceremoniel bandklippning med bubbel och chips.

Drivandet av detta projekt har letts av vår eminente förstelärare i svenska, Fröken Rodhe. Till hennes hjälp har hon haft bland annat vaktmästare, sommarjobbare och skolans egna inrednings experter. Böcker har dammats av, skänkts och köpts in. Det är ett litet men växande bibliotek som vi och våra elever ser fram emot att använda. Vår önskan är att det ska fyllas med fler böcker och bli en del som stärker elevernas utbildning. Skolbiblioteket ska fungera både som en trygg och lugn plats och som en motivation för eleverna att utforska läsningens värld och allt det bidrar med, till exempel ett större ordförråd med förståelse för orden, dess betydelse och användning.