Tisdag den 9 maj firade Smaragden, Rubinen och Diamanten Fritidshemmensdag tillsammans med våra grannar Hammarbyskolan.

Dagen firas den andra tisdagen i maj varje år på fritidshem över hela Sverige. Sveriges Fritidspedagogers Förening instiftade dagen 1986 och den har firats sedan 1987. Dagen är ett årligt arrangemang som lyfter fram fritidshemmens och fritidspedagogernas viktiga roll i barnens utveckling. Här blandas roliga aktiviteter, festligheter och spännande upptåg som lyfter fram det allra bästa med fritidshemmets verksamhet.

I år hade vi elev-framträdanden, karaoke, tipspromenad, ansiktsmålning, målar-station, Joga Bonito och den väldigt populära ”stapla lådor” tävlingen.
Det blev en lyckad och härlig dag ute på skolgården i solens strålar.

Allt planerat och genomfört av vår fantastiska fritidspersonal!

Stort tack att ni finns och för det fantastiska arbete ni gör för alla våra fritidshem barn.