Rektor David har ordet:

Varmt välkomna till ett nytt läsår på Kristna skolan!
Jag hoppas att ni alla har fått njuta av härliga dagar under sommaren. Läsåret är ifull gång och det har varit så roligt att träffa elever och föräldrar igen. Jag är övertygad om att vi har ett spännande och innehållsrikt läsår framför oss. Med tanke på den oro som just nu präglar vår omvärld så är det viktigare än någonsin att vi står starkt tillsammans, skola och hem. Vårt mål är att eleverna ska få uppleva en trygg och inspirerande skolmiljö och jag vet att vi kommer att lyckas med det med din hjälp som förälder. Jag hälsar dig varmt välkommen till ett nytt läsår!

Skolkorridorerna och klassrummen är fyllda igen med elever och vi har haft en fantastisk första vecka på det nya läsåret!

Vi har välkomnat en helt ny klass med 6-åringar som är ivriga att lära sig och nyfikna på nya vänner. Högstadiet och mellanstadiet har landat på sina nya våningar, fritidsklubben har intagit Aulan som baslokal och Rubinerna har välkomnats av sina nya vänner, fiskarna. Ja, det är lite av allt det nya som sker detta läsår.

Skolan tar även över vårdgivaransvaret för elevhälsans medicinska insats. (Kom ihåg att lämna in blanketten för ert medgivande)

Och vi inviger vår nya musik- och hemkunskapssal som vi längtat efter!

Läsåret är fullspäckat med nya ting och vi ska göra vårt bästa för att ni ska få ta del av så mycket som möjligt.

Tack för att ni valt vår skola, nu kör vi!