Hej alla ni som följer Kristna skolans Nyheter!

Nu börjar ett efterlängtat höstlov för alla elever. Vi vill precis som alla skolor i Sverige, uppmuntra till att göra höstlovet till ett läslov. Läsning påverkar inlärningen i alla ämnen och bidrar till ökat ordförråd och till ett rikare skriftspråk.

Denna vecka har eleverna fått se en film där en vetenskapsman som heter Kalle Fågelsång blir lämnad kvar på månen. Enda sättet att få hem honom igen är att de läser så många boksidor som det bara kan. Boksidorna förvandlas till bränsle som i sin tur får farkosten att hämta hem Kalle från månen. Vi måste rädda Kalle!
Eleverna kommer få med sig en lapp under lovet där de kan dokumentera alla boksidor de läser och sedan ta med tillbaka till skolan efter lovet. Det krävs väldigt mycket energi för att ta sig till månen och tillbaka, därför kommer vi fortsätta samla boksidor även efter lovet i hopp om att rädda Kalle.

Klicka här för att se filmen: Rädda Kalle HD 1080p – YouTube